Tofu ve fitness výživě Zpět na seznam článků

Ať už patříte mezi vegetariány či nikoliv, tofu vám jistě není cizí.

Tato potravina vyrobená ze sóji, je kromě svých dalších nutričních pozitiv opěvována zejména pro velké procento vysoce biologicky hodnotných proteinů. Ty jsou dané zejména širokým spektrem aminokyselin. Právě proto se tofu, měkký sójový „sýr“, stal oblíbenou přísadou v kuchyních všech fitness nadšenců.

Tofu krom jiného dále obsahuje vitamin E, lecitin a některé kvalitní tuky. Jeho velkou výhodou je široké využití. Můžete ho využít v mnohých receptech.

Díky jeho vlastnosti, dokonale nasát chuť jakéhokoliv koření, si z tofu můžete připravit cokoliv od salátu, číny až po sladké dezerty.

Pokud se i vy věnujete fitness a hledáte další alternativu potraviny, která vám dodá po tréninku hodnotnou dávku bílkovin, zkuste příště sáhnout právě po tofu. Tento sójový sýr se navíc pyšní nízkým obsahem energie. Je tudíž vhodný i při dietě.

A jak si ho vlastně připravit?

Salát s uzeným tofu

Ingredience:

  • římský či ledový salát
  • rajčata
  • okurky
  • jarní cibulka
  • uzené tofu
  • lahůdkové droždí
  • med
  • hořčice

Postup:

  1. Ingredience nakrájejte a smíchejte dohromady, můžete přidat (odebrat) zeleninu dle svých preferencí.
  2. Z medu a hořčice rozmíchejte lehkou zálivku, můžete přidat trochu vody na zjemnění.
  3. Hotový salát poklaďte nakrájeným uzeným tofu a posypte lahůdkovým droždí místo parmezánu.

Tofu krém jako dezert

Ingredience:

  • tofu
  • 3 jablka
  • 1 banán
  • citrónová kůra nebo šťáva
  • skořice
  • stévie na doslazení

Postup:

  1. Všechny ingredience jednoduše rozmixujte dohladka a podávejte ve sklenici ozdobené plátky banánu a mandlí.
  2. Pro jemnější chuť můžete tofu lehce předvařit ve vodě.

Tofu „čína“

Ingredience:

  • tofu
  • cibulka
  • okurka
  • mrkev
  • cuketa
  • sůl
  • pepř
  • 2 lžíce sójové omáčky
  • arašídy
  • bambusové výhonky
  • houby
  • kokosový tuk

Postup:

  1. Zeleninu a houby nakrájejte na menší kousky a zprudka osmahněte na cibulce a trošce kokosového tuku.
  2. Tofu nechejte chvíli marinovat v sójové omáčce a až bude zelenina orestovaná, přidejte do směsi.
  3. Poté přidejte arašídy a chvíli směs poduste.
  4. Podávejte s rýží nebo bulgurem dle chuti.

Co si přečíst dál?

Superfoods v jídelníčku sportovce

O pozitivních účincích superpotravin na lidský organismus dnes už není třeba pochybovat. Proč je zvláště důležité zařadit tyto potraviny do […]

  1. 1. Vyplníte formulář
  2. 2. Zavoláme Vám a potvrdíme termín první lekce
  3. 3. Přijdete si zacvičit

Všechny články Přečtěte si

Superfoods v jídelníčku sportovce

O pozitivních účincích superpotravin na lidský organismus dnes už není třeba pochybovat. Proč je zvláště důležité zařadit tyto potraviny do […]

Contours v médiích